tirsdag 21. april 2015

Onkels lille hjelper

Hvem som en gang i fortiden fant ut at enkelte ting var forbeholdt jenter og gutter er en gåte. Vi som er født på slutten av 70-tallet og på 80-tallet har vært vitne til at vi stadig blir mer likestilte blant kjønn selv om vi fortsatt har en veg å gå. Et eks. er min morfar som fint lot meg slippe til med å ta oppvasken, men klippe plenen nei det fikk jeg ikke. Det kunne søskenbarna mine få lov til (yes de er gutter). På hytta så vektlegger vi ikke kjønn når en skal ordne opp i ting, og i fjor fikk Amalie lov å hjelpe til med å sage ved. Fikk opplæring hvordan det skulle gjøres, men likevel tok hun fingrene på sagbladet. Vel det ble et lite risp i fingeren, men spør en Amalie mistet hun nesten hele hånden. Uannsett så er det ikke farlig at en jente tester ut typsike "handyman" oppdrag og vice versa med tanke på kjønn :) Og hvem sa at en typisk "handyman" LO bør være i barske farger og ikke jentete!?


Igjen har jeg fått brukt rester, og blir mer og mer glad for å gjøre det. Nesten litt sånn at en blir gnien på å bruke hele ark, hehe. Utgangspunktet for denne LO er en skisse som vi skulle bruke i mars inne på Scrappeland.no.

Jeg har brukt:

* Bazzill
* Mønsterark
* Stensil
* Kaboks alfabet dies
* QK sagdies
* Papirpynt, hjerter

Ingen kommentarer: