torsdag 19. februar 2015

Lilla julekort

Som tidligere år har jeg allerede i januar begynt med å lage litt julekort. Dette for å slippe å stresse med det rett oppunder advent/jul. Det har fungert bra for meg, så ser ikke noen grunn til ikke å fortsette. I og med at kortene skal sendes så er det ikke mye fancy bretteteknikker etc jeg lager. De blir et dobbelt evt. et enkelt kort.

Inne på Scrappeland.no var det en bonusoppgave i Prosjekt52. Temaet var bingo og hvor en skulle bruke tre av ordene som var listet opp. Ordene jeg brukte (ble fire ord jeg brukte) var lilla, lag på lag, embossing og hyssing.

 Jeg tok utgangspunkt i en skisse som stod i EtTrykk for en tid tilbake. Foruten at embossing er brukt på stempelet (julehilsen) har jeg og brukt embossing dies fra Tim Holtz som er motiv med reinsdyr. Motivet er ferdig fargelagt og jeg valgte å bruke en dies og lage det til bakgrunn for motivet og så bruke litt stickles.

Alltid vrient om jeg skal pynte innsiden eller ei, for er en del av julekortene som sendes det skal skrives litt i. Her har jeg valgt å pynte en side med utklippsark og juletekst. Skrivedelen har fått litt washitape som pynt.

Jeg har brukt:

* Bazzill
* Mønsterark, fra restekassa
* Ferdig farget motiv
* Embossing dies
* Hyssing
* Bjeller
* Spellbindersdies
* Stickles
* Tekststempel fra Kort&Godt
* Embossing
* Halvperler
* trestjerner fra Nille
* Washitape
* Utklippsark

Ingen kommentarer: