mandag 25. mai 2009

Det spirer og gror

i hagen hvor jeg bor:) For hver dag som går ser en forandringer i hagen, og med det kommer det jobb også. Pga mitt kranglete bein er det Tor som gjør det meste, og jeg gjør det jeg klarer. Grei arbeidsfordeling til tross for at det var jeg som ville ha stor hage ;) Syns det er koselig at hagen blir full av liv, men liker ikke løvetenner og de ekle iberiasneglene. De siste har det ikke vært så mye av ennå, men en vet aldri. Forøvrig så har vi en liten blåbærtue i hagen så får vi se om det blir noe i løpet av sommeren.

Jeg hadde noen små sinkbøtter som jeg har hatt juleblomster oppi, og nå står de ute med stemorsblomster oppi. Noen lyslykter er det og plass til (jeg har jo noen lyslykter og litt til sies det) Her er en av jordbærplantene i fullblomst, og jammen har ikke bærene begynt å dukke frem også. Mmmmm..jordbær er bare så godt og jeg tror jeg kan spise uendelige mengder av de røde flotte bærene uten å bli lei de:)
I Rhododendrobusken har det flyttet inn en skapning. Edderkopper er ikke akkurat mitt favorittdyr, men den skal nå få bo der i fred. Foreløpig er det kun den ene busken som står i blomst, men er nok ikke lenge før den andre blomstrer heller. Husker ikke fargen på den engang, men erindrer at det er den samme fargen som på den som blomstrer. Lys,lys rosa er den i fargen




Ingen kommentarer: