torsdag 3. januar 2013

Nytt år og nye muligheter i 2013

Da har vi kommet til 2013. Jammen gikk 2012 fort unna. Ble plutselig veldig stille fra meg i høst. Ikke for det at jeg ikke har scrappet/laget kort, men det ble ikke prioritert og jeg kjente at jeg ikke kunne ha mer hengende over meg. Etter to hektiske år med jobb, skole og dødsfall i nær familie var det noe som ble prioritert bort. Når da jeg hadde en maskin som ikke ville samarbeide, og som da måtte tømmes tok det og tid før jeg fikk lagt inn bilder på maskinen igjen. Men nå er det fikset, og jeg har og fått lagt inne det som skal så da skal en ikke se bort i fra at ting endrer seg.

I høst har jeg laget to album med bilder fra Norge. Det ble to nærmest like album hvor kun det var litt forskjell på noe pynt. Hadde ikke sett for meg at det å lage et slikt album skulle være så tidkrevende og ikke minst syns jeg det var vanskelig på pyntefronten. Er ikke alle bilder som egner seg til sukkersøt pynting osv. Fikk og laget julekort og bryllupskort. Da jeg mangler bilder fra en del av dette (ble ikke tatt bilde av det da jeg ikke fikk lagt de inn direkte på maskinen min), så velger jeg heller å starte på nytt, med det jeg lager i år i bloggen. Dvs. har ennå ikke kommet helt i gang, men har et prosjekt på gang,

Prosjektet går ut på å lage en kalender med en aktivitet for hver måned vi skal ha på jobb. På denne måten får vi gjort litt sosialt sammen utenom det å kun se hverandre i hvitt på jobb. Ikke alle kan være med hver gang, men har troen på at et slitk prosjekt kan og vil bli hyggelig for alle som deltar. Skal og i gang med å lage årets julekort. Jaja jeg vet jeg ikke er som alle andre, men det er så utrolig deilig å være ferdig med de når desember kommer og jeg slipper å stresse månedene før (har og alt to julegaver for 2013 i boks jeg ;) Familie og venner kaller meg sprø, men kan jeg spare en god del penger på noe folk likevel ønsker seg, så ja da slår jeg til enten det er på romjulssalg eller ei). Har sett for meg noen stempler (som jeg har sagt at de skal jeg ikke ha) som jeg må kjøpe meg. Ser for meg at kortene i år vil bli enkle, men de trenger jo slettes ikke å bli kjedelige av den grunnn. Så vil det selvfølgelig bli laget en del bursdagskort også. Vil og se om jeg ikke skal utfordre meg selv til å prøve ut litt nye ting å lage. Nå som ting har roet seg ned burde det jo være muligheter for det.

Ønsker alle sammen et riktig godt nytt og kreativt år!

1 kommentar:

Anne Cathrine sa...

Godt nytt år og takk for hyggelig besøk i bloggen min, Jeg er nok litt som deg og begynner å tenke jul så fort jula er ferdig....Det fordi jeg hater det stresset i nov og des...så har en plan om å lage 5julekort i mnd så får se om jeg klarer det...