torsdag 24. mai 2012

Bilder til konfirmasjonsalbumet


 Midt i skoleavslutning, praksis og jobb fikk jeg innimellom slagene laget konfirmasjonsalbum til nevøen vår Hans Jørgen. Trodde jeg hadde masse av tid, men den gang ei. Neste konfirmant er om fire år, så bør kanskje begynne på det albumet nå ;)

Albumet jeg lagde nå har jeg gjort veldig enkelt syns jeg selv. Dette for at det ikke skulle ruve så mye i albumet. Istedet for å kun bruke mønsterark har jeg fått brukt litt andre "teknikker" Planen er å lage to lo enten til bursdag eller jul som kan settes inn i albumet. Konfirmanten satte ihvertfall pris på å få den gaven, og det var det viktigste for meg :)
Denne her kalte jeg "Spikke seljefløyte" Her lærer farfar Hans Jørgen hvordan en spikker en seljefløyte.
                                                                                 
Denne fikk navnet "Slaraffenliv" Hva er vel bedre å ligge i hengekøya på hytta og spise nektarin og bare ta livet med ro.

Denne har fått navnet "Søskenkjærlighet" Lillebror Marius fikk en tøff start på livet, men heldigvis har alt gått bare bra. Selv om storebror er veldig gald i lillebror og deler gladelig av sine ting med han, så hender det han blir lei broren sin og da elsker å erte. Det er jo så morsomt når lillebror blir eitrende irritert over det :)

Denne heter "Bakedag" Her er vi samlet familien på begge sider av familiene våre. Vi baker julekaker og deler de etterpå. På den måten får vi alle litt hver, men ikke i overflod.

Denne har fått navnet "Ubåtbesøk på Maritimt Museum" Da farmor fylte 60 år dro hele familien til Gøteborg. Selv om vi hadde med en jubilant var det barna som var i sentrum. Et ubåtbesøk var ikke dumt for de små å ta nærmere i øyesyn.

Denne heter "Astrid Lindgrens Värld" For noen år siden var vi i Sverige, vi var da innom parken som er laget i Astrid Lindgrens ånd. Dette er en park som jeg gjerne drar tilbake til, en blir aldri for voksen for Astrid Lindgren og hennes personer :)

Denne heter "Drømmebilen" Her er det posing med gammel bil som gjelder. Om det er en slik bil en drømmer om eller ikke er ikke lett å vite. Dette bildet ble brukt som konfirmasjonsinnbydelse også.
Jeg har brukt:

* Bazzill.
* Møsnterpapir fra Prima sine nye serie.
* restepapir.
*Div.Tim Holtz stæsj.
* Legohjul.
* Stempel; gears, Tim Holtz.
* Washi tape.
* Martha Stewart punch.
* Foam.
* Qk-alfabet.
* Charms.
* Blonde.
* Halv perler fra kort og godt.
* prima blomster, swirl, og klokke.
* Distress Stain.
* Bobleplast.
* Stencil.
* Knapper.

Ingen kommentarer: